Endast kvalitetssäkrade semesterbostäder
Kvalitet är vår främsta prioritet
Varje fastighet kontrolleras före ankomst för att garantera bästa möjliga vistelse
Hur dags får man tillträde till en semesterbostad och hur dags måste man lämna den?
Måste man erlägga en deposition? Hur erlägger man en deposition?
Idag är Interhome en ledande förmedlare av semesterhus och semesterlägenheter jorden runt med omkring 40 000 individuella semesterhus och semesterlägenheter.
Våra allmänna affärsvillkor hittar man här.
När man gjort sina val klickar man på ”Favoriter”. På sidan med favoriter kan man nu skapa sin egen katalog. Ange dina kontaktuppgifter i respektive fält och en PDF-katalog med objekten i favoritlistan skickas till dig.
Man kan boka bostad direkt från PDF-katalogen genom att klicka på länken ”Visa objektet på Internet” längst ned på objektets katalogsida.
När man söker semesterhus-/lägenhet online visas ett objekt enbart om det är tillgängligt under den önskade perioden. Om man däremot söker utan att först ange datum kan man i kalendern för en semesterbostad se vilka datum som objektet kan
bokas för. Om en semesterbostad har markeringen ”Ansök” kan man skicka oss en ansökning eller kontakta oss direkt.
Om man söker med önskad semesterperiod får man alltid exakt pris för objekten direkt i sökresultaten. En detaljerad kostnadsöversikt med all tillgänglig service finns på sidan för en semesterbostad när man angett datum för ankomst och avresa,
När man fått sökresultaten kan man klicka på ”Karta” för att se exakt var semesterbostaden ligger. På semesterbostadens sida finns en karta. En markering på kartan visar var huset/lägenheten ligger. Intill kartan finns en ”Vägbeskrivning".
På huvudsidan för sökning kan man under ”Faciliteter” ange önskad utrustning i önskad semesterbostad. Semesterhus/-lägenheter där husdjur tillåts finns i kategorin ”Husdjur tillåtna”.
På huvudsidan för sökning kan man under ”Förfina din sökning” ange önskad utrustning i den sökta semesterbostaden. Här kan du också se om bostaden är anpassad för rullstol.
Hos Interhome kan man enkelt boka sin semesterbostad på olika sätt - direkt i vår webbshop, via telefon eller email.
Ja, det är säkert att boka med Interhome. Som dotterföretag till Migros och som schweizisk firma lägger vi stor vikt vid säkerhet och kvalitet. Alla dina uppgifter skyddas på en säkerhetscertifierad server. Dina personuppgifter krypteras med SSL innan de skickas till oss. Uppgifterna avkrypteras först när de kommit till vår server. Vårt nätverk skyddas också av brandvägg mot obehörig access från internet.
Varje semesterbostad har sina egna faciliteter som barnsängar, barnstol, barnvagn etc. Dessa faciliteter anges på semesterbostadens sida under tilläggstjänster när du angett semesterperiod i kalendern. De flesta kan beställas när du bokar bostaden.
Personlig service på plats:
Interhome har över 200 lokala servicekontor. På större semesterdestinationer i Europa välkomnas du av vårt team på det lokala servicekontoret som ger dig mer information om tillgängliga faciliteter liksom tips om din semesterbostad och om destinationen.
Man kan boka sitt semesterboende när som helst. Om man bokar en vecka före ankomstdag kan man också utnyttja vår Last Minute-rabatt på utvalda semesterbostäder. Vill du kanske planera i riktigt god tid?
Om man bokar semesterbostad redan 9 månader i förväg är man berättigad till Early Bird-rabatt. Onlinebokning är möjlig intill två dagar före ankomst. Vår kundtjänst är vi alltid redo att ta emot bokningar ned kort varsel.
For bookings within 3 days prior to arrival please make your reservation by phone. Only credit card bookings are possible if you book within 3 days prior to arrival.
Naturligtvis kan man boka semesterbostad för mer än 4 veckor. Tveka inte att ta kontakt med oss om du är intresserad av en Early Bird-rabatt.
Välj önskade datum i kalendern och klicka på ”Ansök”. Fyll i ansökningsformuläret och klicka på ”Skicka in ansökning“. Vår kundtjänst tar sedan så snart som möjligt kontakt med dig för att diskutera eventuella frågor och behandla bokningen. Vår kundtjänst svarar gärna på alla frågor om bokning som kräver ansökning.
Efter att du gjort en bindande bokning skickar vi en bokningsbekräftelse med bokningsnummer via email. Meddela oss omgående om du inte fått denna mail med bekräftelse.
Interhome accepterar tre betalningsmetoder:
1. Kreditkort (VISA eller Mastercard)
2. Faktura
3. PayPal
För bokningar med kort varsel före ankomstdatum accepteras endast kreditkort och Paypal som betalningsmetod.
Efter att man mottagit bokningsbekräftelsen ska man inom 7 dagar erlägga delbetalning på 20% av hyran. Återstoden ska betalas senast 29 dagar innan hyresperiodens början. Efter att återstoden betalats in får du en resevoucher.
Man kan alltid avboka online. Länkar för betalning, hantering och avbokning hittar du på bokningsbekräftelsen.
Tillgodohavanden som uppkommer genom avbokning återbetalas på samma sätt som betalningen gjordes. Om detta inte skulle vara möjligt får du inom 5 arbetsdagar ett email med begäran om dina bankuppgifter.
Vid avbokning tas följande avbokningsavgifter ut:
A) intill 43 dagar före hyresperiodens början: 10 % av hyran
B) 42 till 29 dagar före hyresperiodens början: 50% av hyran
C) 28 till 2 dagar före hyresperiodens början: 80% av hyran
D) 1 dag före hyresperiodens början liksom på bokad ankomstdag: hela det inbetalade beloppet avgår
Man kan ändra sin bokning online. Länkar för betalning, hantering och avbokning hittar du på bokningsbekräftelsen.
Vår förincheckning är jämförbar med incheckning online hos en del flygbolag: Den gör livet enklare. Du kan meddela nödvändiga uppgifter redan före din ankomst. På så vis går incheckningen på ankomstdagen snabbare.
Ja, det är säkert med förincheckning.
Förincheckning kan endast göras via den länk som du fått dig tillsänd
Förincheckningen sker via en säker webbsida (https)
Du anger din kreditkortsinformation i Computops säkra miljö. Du anger din kreditkortsinformation i Computops säkra miljö (Världsledande i betalningsbranschen), Interhome lagrar ingen kreditkortsinformation utan bara ett alias
Dina personuppgifter kommer att lagras i en säker miljö och kommer inte att användas i marknadsföringssyfte.
Betalningen av bokningen av semesterbostaden och betalningen av tillägg på plats är två olika betalningar. Detta är jämförbart med förskottsbetalningen för ett hotellrum och betalningen för produkter som konsumeras från minibaren på plats.
Du får dina resedokument 28 dagar innan du reser, förutsatt att vi mottagit betalning för bokningen. Om man bokar Last Minute får man sina resedokument omgående efter inbetalning av hela hyresbeloppet.
Normalt finns det i semesterhusen och semesterlägenheterna filtar och kuddar för alla sängar (med undantag för spjälsängar). Under rubriken ”Kostnadsöversikt“ på sidan för semesterbostaden kan man se om sängkläder och handdukar ingår.
Kontaktuppgifter för nyckelvärden finns i de resedokument som man får 28 före dagar före resan.
Kontakta relevanta myndigheter för vilka pass, visum eller hälsodokument du behöver för din resa. Tillsammans med din voucher får du användbara tips för din Interhome- semester.
Som bevis på giltig rabiesvaccination måste du när du reser inom Europa ta med ett pass för din hund eller katt. För resor utanför Europa gäller andra bestämmelser. Kontakta din veterinär för frågor om utlandsresa med ditt husdjur.
Nøkkelansvarlig forventer at du henter nøkkelen mellom kl. 16.00 og 19.00 på ankomstdagen, med mindre annet er nevnt i reisedokumentene dine. Ta kontakt med vedkommende hvis du ankommer på et annet tidspunkt.
Hvis ikke annet er nevnt i reisedokumentene dine, må du forlate overnattingsstedet innen kl. 10.00 på avreisedagen.
I resedokumenten finns fullständiga kontaktuppgifter till nyckelvärden.
Vid mottagandet av nycklarna ska man erlägga en deposition. Hur stor depositionen är och hur den erläggs (kontakt eller med kort) anges i resedokumenten.
Om deposition inte erläggs kandu förvägras nycklarna till bostaden. Observera att på vissa platser kan man endast erlägga deposition kontant.
Depositionen är en ren säkerhetsåtgärd och beloppet återbetalas vid korrekt återlämnande av bostaden (hyresobjektet). Om du betalat din deposition kontant kommer nyckelvärden att returnera den direkt till dig.
Annars kommer deposition att betalas tillbaka till ditt konto.
Alla skatter som ska betalas listas på semesterbostadens sida. Här kan du se om turistskatt ingår i hyran eller inte.
Om semesterbostaden inte är i avtalat skick eller om du utsätts för skada ska du anmäla detta till nyckelvärden. Om nyckelvärden inte snarast kan avhjälpa bristerna, måste du meddela Interhomes kundtjänst.
Om det inte sker någon omedelbar felanmälan i början av hyresperioden, förutsätts semesterbostaden vara utan brister. Om brister blir uppenbara senare under hyresperioden gäller samma regler som ovan.
Grundläggande rengöring görs av dig som kund, oavsett ägarens slutstädning. Grundläggande ren göring inkluderar rengöring av köket eller liknande, tvättning och undan städning av disk, slänga kvarvarande mat och allt avfall/sopor, ta av säng kläderna och svepning eller damm sugning av alla rum. Slutstädning inkluderar grundlig rengöring av köket, badrum / dusch / toalett och tvätt av golv. I vissa hyre sobjekt kan du välja om du vill städa semesterbostaden själv eller lämna städningen till husägaren / nyckelför valtaren och betala för denna tjänst. Du hittar information om detta i be skrivningen av det relevanta hyresob jektet.
Vi ser fram emot din feedback. Lämna din skriftligen, med angivande av ditt namn och bokningsnummer och inom en månad efter avresan från din semesterbostad.
HHD AG
Sägereistrasse 20
CH-8152 Glattbrugg
email: info@interhome.ch
Efter din semester får du ett email med länk till ett utvärderingsformulär. Alla kunders utvärderingar kontrolleras och godkänns av Interhome.
Du önskar framgångsrikt hyra ut ditt fritidshus respektive din semesterbostad med Interhome Group och firmorna Interchalet (i Tyskland) samt Interhome (i Europa)? Få oförbindlig och kostnadsfri rådgivning. Vi visar dig gärna dina personliga uthyrningsmöjligheter och arbetar gemensamt med dig fram det utbud som passar dig.
Ytterligare information finns här.
Vår service för husägare utgår helt och hållet från ditt behov. Du drar nytta av vår mer än 55-åriga erfarenhet av professionell uthyrning av fritidshus och semesterbostäder. Beroende på destinationen bjuder vi allt från marknadsföring, hela bokningsprocessen inklusive kundkommunikationen, nyckeltillsyn och kvalitetskontroll till ett helhetspaket som innesluter rengöring, lakansbyte, trädgårds- och poolkontroll samt ytterligare service kring ditt fritidshus.
Ytterligare information finns här.
Varje fastighet kontrolleras före ankomst för att garantera bästa möjliga vistelse
Nyckelhantering arrangeras av vår hjälpsamma personal. Tillgänglig dygnet runt eller på plats för att hjälpa dig med alla dina frågor, till exempel: med tips och kunskap om ditt semestermål och ditt bokade boende.
Var din egen chef, äta när du vill och njut av gott om plats för alla dina vänner och familj
Det har aldrig varit lättare att hitta det perfekta huset, stugan eller lägenheten för semestern. Vill du utforska nya resmål? Det finns inget bättre sätt än att göra det i ett semesterhus: Hyr ett hus i Spanien, eller en stuga i Sverige, eller varför inte hyra en villa i Italien. Bli inspirerad av våra semestertips och boka online - snabbt, enkelt och säkert med Interhome.
Att hyra en stuga, hus eller lägenhet för semestern erbjuder många fördelar: Bland annat kan du spendera din tid precis som du vill. Ingen störning från andra gäster eller hotellpersonal, bara njuta av din semester och följa dina egna regler. Oavsett om du letar efter en storstadssemester, en avkopplande semester med din familj eller med vänner. Helt enkelt njut av mycket utrymme, flexibilitet och frihet i ditt eget semesterboende.